Jdi na obsah Jdi na menu
 


20. 9. 2009

Sexualita a poslušnost

Žijeme v době, kdy o sexuální čistotě slyšíme téměř výlučně pouze v náboženském kontextu. Sekulární prostředí si je vědomo problému spojených se sexualitou a proto nabádá k opatrnosti, k použití dostatečných ochranných prostředků atd. A my křesťane v tomto prostředí žijeme. Někdy mám dojem, že se za své přesvědčení týkající se lidské sexuality stydíme a rozhodně se k němu moc nehlásíme. Není to prostě moderní říkat, že se sexem počkáme do svatby a že chceme být věrní své ženě. Co naplat, že nám to dokonce přikazují zákony naší země. Prostě se to dnes moc nenosí.

Nedávno jsem v jedné knize četl výzvu autora, který psal, že pokud nevěříme ve věčnost, tak bychom si život měli užít a nenechat se svazovat žádnými omezeními. Ten výrok je pro mne problematický. Já jsem totiž přesvědčen, že nejšťastnějším mne neučiní to, že si budu žít jak chci, že si budu užívat nevázaného sexu či alkoholu, ale to, když budu žít tak, je to chce Ježíš Kristus. Tady vidím jeden z problémů dnešního křesťanstva. Přijali jsme takový trpitelský přístup k životu, ve kterém si říkáme, že ještě na chvíli zatneme zuby, budeme se omezovat a nějak to vydržíme a potom už bude fajn, budeme v nebi a bude klid. Biblické principy chápeme jako něco, co nás omezuje, ale co jsme schopni vydržet pro vavřín, který nás čeká v nebesích.

Jenže když se na tento přístup podíváme blíž, tak zjišťujeme, že je naprosto v rozporu s naším reformačním odkazem. Vždyť přece nejsme spaseni proto, že se pro Krista obětujeme. Jádrem evangelia je, že Kristus se obětoval za nás. A naše motivace k poslušnosti Bohu pramení z toho, že jsme přesvědčeni o tom, že život v poslušnosti Pánu Bohu je pro nás, pro tuto společnost i pro našeho Pána to nejlepší.

Ale otázkou je, zda tomu v dnešní době ještě opravdu věříme. Věříme, že tím nejlepším je počkat se sexem do svatby? Věřím opravdu, že je nejlepší zůstat celoživotně věrný svému partnerovi? Věřím opravdu, že je nejlepší když nedovolím, aby moje oči sledovaly nahotu někoho jiného?

 Apoštol Pavel nás povzbuzuje k víře a k tomu, abychom činili to, co je nejlepší - Boží vůli: „Neboť toto je vůle Boží, vaše posvěcení, abyste se zdržovali necudnosti a každý z vás aby uměl žít se svou vlastní ženou svatě a s úctou.“ (1.Tes. 4:3-4) Máme se zdržovat necudnosti, protože to je nejlepší. Co je to necudnost? Necudnost je to, když se dva lidé chovají jakoby byli v manželství, přestože spolu v manželství nejsou. Ale apoštol Pavel také ukazuje, že nejde jen o činy, ale jde i o oblast našich myšlenek, naší fantazie, našich tužeb. Říká, že nemáme žít „ve vášnivé chtivosti.“ Samozřejmě můžeme vášnivě toužit po své ženě, po svém muži. Ale tady ty tužby musí končit. O tom je desáté přikázání.

 Když nás Pán Bůh vykoupil svou drahocennou krví a nazval nás svými dětmi, povolal nás k životu v posvěcení. V kontextu 1.Tesalonickým 4 se mluví o posvěcení především ve smyslu sexuální čistoty. To je totiž viditelné ovoce našeho ospravedlnění z víry. Takže, jako Kristova církev, usilujme o svátost, a to především o sexuální čistotu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář